Kuvaa klikkaamalla voit katsella sitä suurempana Google -kuvissa. |
Merenkulkija minussa kiinnittää huomiota lippuetikettiin myös kuivalla maalla. Kun näen tyhjiä lipputankoja, nousee minulla karvat pystyyn.
Kokemuksesta tiedän, että Suomen lippu herättää maailman merillä positiivisia tunteita. Kun turisti tulee Helsinkiin, hän voi ihmetellä, kuinka niukasti käytämme lippuamme.
Meillä lippu esiintyy vain juhlapuheissa, vaikka se voisi olla osa me-henkistä arkea.
Noloa tässä on, että yritykset, joilla on sekä syytä että varaa liehuttaa Suomen lippua vaikka joka päivä jokaisessa hallitsemassaan lipputangossa, eivät sitä tee.
Lipun nostosta ja laskusta huoltoyhtiö veloittaa alle satasen. Jos Sanoma Oy ja Mandatum Life Oy liputtavat pääkonttorinsa katolla kaikilla lipputangoilla vuoden jokaisena päivänä, on kustannus 0,6 promillea yhtiöiden vuoden 2023 liikevoitosta.
Nyt nämä kaksi yritystä ja moni muukin yritys liputtaa meille ohikulkijoille omaa saituuttaan.
Jaan tämän kirjoituksen molempien yritysten tiedotukseen, toivottavasti lippu nousee vastaisuudessa jokaisessa tangossa jokaisena päivänä.
Annetaan nyt vielä samaan syssyyn huutia DNA:lle. Luulisi, että nolottaa köyhäily heti logon vieressä.
Nummelan Torikeskus on hieno esimerkki, kuinka liput liehuu niin, että näkyy. Kiitos Nummelan Tori!
Miksi lipputanko jätetään tyhjäksi?
Kuvaa tai linkkiä klikkaamalla pääset edelliseen juttuun:
Aloita aina hyvässä säässä,
huono tulee kyllä vastaan >>>
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti